مثال اول: اطلاعرسانی تغییر وضعیت سفارش به «آماده ارسال»
- هدف: برای مدیریت فروش یک محصول، میخواهیم بعد از آماده شدن محصول برای ارسال به مشتری، هم مسئول ارسال خرید و هم مشتری را از این مساله آگاه کنیم.
شرط: تغییر ستون «وضعیت سفارش» از «هر چیزی» به «آماده ارسال».
اقدام ۱: ارسال ایمیل به گیرنده دلخواه (ایمیل مسئول ارسال).
اقدام 2: ارسال ایمیل به ستون «ایمیل مشتری».
مثال دوم: ارتباط خودکار میان بخشهای مختلف یک شرکت در روند استخدام نیروی جدید
- هدف: فرض کنید شرکت شما برای جذب یک حسابدار، چند مرحله تعریف کرده است:
۱. پس از بررسی و تأیید مدیر مالی، مسئول منابع انسانی جلسه مصاحبه را با متقاضی هماهنگ میکند.
۲.در صورت رد رزومه توسط مدیر مالی، متقاضی با درسافت ایمیلی از خاتمه فرآیند استخدام مطلع میشود.
حال میخواهیم بدون نیاز به پیگیری دستی، کل این روند به صورت خودکار تنظیم و هماهنگ شود.
اتوماسیون اول: تایید متقاضی برای مصاحبه
- شرط: تغییر ستون «وضعیت» از «در انتظار بررسی مدیر مربوطه» به «دعوت به مصاحبه».
- اقدام: ارسال ایمیل اطلاعرسانی به گیرنده دلخواه(منابع انسانی)
اتوماسیون دوم: عدم تایید متقاضی
- شرط: تغییر ستون «وضعیت» از «در انتظار بررسی مدیر مربوطه» به «رد شده».
- اقدام: ارسال ایمیل اطلاعرسانی به ستون «ایمیل متقاضی»
برای توضیح کامل شیوه ساخت این مثالها به ویدئوی زیر مراجعه نمایید.